Ana Sayfa
Türkçe | English | فارسی | العربية | Arşiv | Video | Künye | İletişim
ANALİZLER
Demokrasiyi Anlamak

Demokrasiyi Anlamak

Nasıl Müslüman Olduğunu Hz. Fatıma Gününde Anlattı

Nasıl Müslüman Olduğunu Hz. Fatıma Gününde Anlattı

Şeyh Mahir Hammud'dan Suriye Hutbesi

Şeyh Mahir Hammud'dan Suriye Hutbesi

Mısır İhvanı Cumhurbaşkanlığı Projesini Açıkladı

Mısır İhvanı Cumhurbaşkanlığı Projesini Açıkladı


"Küresel Ortak Söylem” Sempozyumu Sonuç Bildirgesi

Ahmet Faruk Ünsal'ın Sempozyum Açılış Konuşması

Ahmet Faruk Ünsal'ın Sempozyum Açılış Konuşması

Adil Barış: Küresel Ortak Söylem Sempozyumu (foto)

Adil Barış: Küresel Ortak Söylem Sempozyumu (foto)

Örs: İslamcılar NATO Çizgisinde Konumlandırıldı

Örs: İslamcılar NATO Çizgisinde Konumlandırıldı

28 Şubat: Yeni Türk-İsrail Ekseni'nin Ürünüdür

28 Şubat: Yeni Türk-İsrail Ekseni'nin Ürünüdür

Tantik: Mezhep Savaşı Kumpaslarına Dikkat Edelim

Tantik: Mezhep Savaşı Kumpaslarına Dikkat Edelim

Erbakan: Amerika Ne İstediyse Tersini Yaptım (VİDEO)

Erbakan: Amerika Ne İstediyse Tersini Yaptım (VİDEO)

Siyonizme Karşı İslam İnkılabını Korumalıyız (VİDEO)

Siyonizme Karşı İslam İnkılabını Korumalıyız (VİDEO)

Üstad Sezai Karakoç'un Konuşmasının Tam Metni

Üstad Sezai Karakoç'un Konuşmasının Tam Metni

Emperyalist ve Siyonistler Suriye'de Neyin Peşinde?

Emperyalist ve Siyonistler Suriye'de Neyin Peşinde?

Filistinli Bakanın Feryadı Bizi Ne Kadar Utandıracak

Filistinli Bakanın Feryadı Bizi Ne Kadar Utandıracak

Türkiye'yi Suriye'ye Saldırtma Projesi İşleyecek mi?

Türkiye'yi Suriye'ye Saldırtma Projesi İşleyecek mi?

Suriye Rejimini Yıkmak İçin Dört Askeri Seçenek

Suriye Rejimini Yıkmak İçin Dört Askeri Seçenek

Suriye Rejimini Ancak Askeri Müdahaleyle Yıkabiliriz

Suriye Rejimini Ancak Askeri Müdahaleyle Yıkabiliriz

Siyonistlere Göre Esad'ı Devirebilmenin Altı Yolu

Siyonistlere Göre Esad'ı Devirebilmenin Altı Yolu

İsra Haber'den General Eş Şeyh'in

İsra Haber'den General Eş Şeyh'in "Tekzib"ine Yanıt

Neden Suriye'yi Koruma Sorumluluğumuz Var?

12.02.2012, 22:05:37

| Yorum Yaz
Neden Suriye'yi Koruma Sorumluluğumuz Var? The Atmantic analistlerinden Shadi Hamid, Suriye'ye yönelik askeri müdahale konusunu ele alarak muhtemel sonuçları üzerinde duruyor.


NEDEN SURİYE'Yİ KORUMA SORUMLULUĞUMUZ VAR
Shadi Hamid

Ben başından beri Libya’ya askeri müdahale yapılmasından yanaydım. Protestoların başlamasından 8 gün sonra ise uçuşa yasak bölge çağrısında bulundum. Şimdi Suriye’deki ayaklanmanın 300. günündeyiz. Suriye rejimi, Muammer Kaddafi’ninkinden çok daha uzlaşmaz ve gaddar davrandıysa da,  benim de içinde bulunduğum çok az analist askeri müdahale isteğini açıkça dile getirebildi.   

Steven Cook, son günlerde yazdığı ve tartışmaya açık bir yazısında Suriye’de askeri müdahale gerekliliğini vurguladı. Cook’un makalesinde yazdıklarının çoğuyla aynı fikirde olsam da hepsiyle değilim. Duygusal olarak ve de tamamen ahlaki bir bakış açısıyla, makalede yazanların hepsine katılıyorum. Fakat, askeri müdahalenin riskleri çok büyük. Marc Lynch’in en ikna edici iddiası da ihtiyatlı olmaya dikkat çekiyor. Ben de buna katılmadan edemiyorum.

Şimdi benim ve Lynch’in de içinde bulunduğu arkadaşlarımın diğer arkadaşlarla görüş ayrılığı yaşayıp Libya’da NATO’nun operasyon yapmasını desteklediğimiz sebepleri, tekrar gözden geçirebiliriz. Öncelikle, Amerikan politikacıları, prensip olarak, Arap kamuoyunu ciddiye almalılar. Irak savaşının nedenleri arasında, Irak halkının bizden veya başkasından askeri müdahale isteği yoktu. Libya’daysa, bu istek vardı. Libyalı isyancılar kelimenin tam anlamıyla askeri güçlerle devreye girmemiz için bize yalvarıyorlardı.

Geçen aylarda, Suriye’de ve sürgünde bulunan artan sayıdaki Suriyeli aktivistler,  şiddetle ve tekrar tekrar dış müdahale (uçuş yasağı,  geçiş yasağı bölgeleri, “güvenli bölgeler” oluşturarak ya da isyancı birlikleri silahlandırarak, örn. Özgür Suriye Ordusu) isteğinde bulundular. 

Suriye’nin ana muhalefet bünyesi ve Libya Ulusal Geçiş Konseyi’nin Suriye’deki benzeri olan Suriye Ulusal Konseyi, dış müdahalenin iltibassız bir şekilde gerekli olduğunu vurguladı. Suriye Ulusal Konseyi liderleri bu istekleri defalarca uluslararası topluma ilettiler. Aynı şey Suriyeli aktivistler için de geçerli. Her hafta, Cuma günü ülke genelinde yapılacak protestolar için bir temaya karar verdiler. 28 Ekim Cuma günü, protestoların mesajıyla örtüşür bir şekilde “uçuşa yasak bölge Cuma’sı” olarak adlandırılmıştı. Biz sadece bir ülkenin muhalefeti bizden istiyor diye bunu destekleyemeyiz ve desteklememeliyiz; fakat onların isteklerini ciddiye almalıyız, bilhassa da bu istekler bize yöneltildiği için.   

Yakınlarda yazdığım bir makalemde, Yeni Cumhuriyet’te savunduğum gibi Arap protestocular ve devrimciler, Amerikan politikasından şiddetli hoşnutsuzluklarına karşın, ihtiyaç zamanlarında destek için bize yöneliyorlar. Bu önemsiz bir şey olarak algılanmamalıdır. Milyonlarca Arabın özgürlüklerini talep ettiği ve bunun için öldükleri bir zamanda, Birleşik Devletler’in ayrıcalıklı bir rolü vardır. Kim olduğumuzdan, gayemiz olduğunu iddia ettiğimiz şeylerden ve tabii ki benzersiz askeri kabiliyetlerimizden dolayı, biz, sonu ne olursa olsun, şu veya bu şekilde meseleleri halletmek için gereken güce sahibiz. 

Arap ayaklanmalarının ‘bizi’ değil ‘onları’ ilgilendirdiği klişesi, onları sadece olayların masum tanıklarıymış gibi gösterse de, Batılı güçler 50 yıldır böyle olmadılar ve hala da değiller. 

Uluslararası faktörler, kriz yaşayan ülkeler Suriye, Yemen, Bahreyn, Libya ve daha az bir şekilde Mısır’da kritik bir rol oynadı. Kısaca, demokrasi için ABD desteği önem arz etmekte ve öngörülebilir gelecekte önemli olmaya devam edecek. Bazı ülkelerde ise hayati bir öneme sahip olacak.

Libya’ya müdahaleye karşıt bazı eleştirmenler, müdahalenin bir örnek oluşturacağından korktuklarını ifade ettiler. Bense bunun bir örnek oluşturacağını umdum ki söz konusu ülkelerin halkları bizden istediği sürece,  demokrasi karşıtları tarafından katliamla tehdit edildikleri zaman, ABD, Avrupa ve müttefikleri bu ülkeleri koruma sorumluluğunu ciddi bir şekilde alıp, askeri müdahaleyi meşru bir seçenek olarak değerlendirsinler.

Maalesef, Libya’da yapılan başarılı askeri müdahale, örnek oluşturmak için yeterli değildir. Uzun bir zaman için, Suriye rejimi Libya’nın bir istisna olduğunu varsaydı ve haklı çıktı. Obama yönetimi yetkililerinin söylediği kadarıyla, askeri müdahale Suriye için düşünülmüyordu.  

Muhakkak ki, Arap bölgesinde Batı müdahalelerine her zaman bir derece şüphecilikle bakılmalıdır. ABD’nin Arap bölgesinde, baskıcı diktatör rejimleri 50 yıldan fazla bir süre boyunca istikrarla desteklemesiyle hatırlanan trajik bir tarihi var. Ancak günah varsa bunun bir kefareti de olmalıdır. Libya’dakini tam anlamıyla bir ‘müdahale’ yapan gerçek, çıkarlarımız tehdit edildiği için değil, tehdit edilmemesine rağmen harekete geçmemizdir. Benim için, bu, müdahaleyi övgüye değer yapan başka bir sebeptir. Libya, bize, Birleşik Devletler’in dış politikasına yeniden yön vererek, kendi ideallerimize uyarlamak fırsatı vermiştir.

Benim için Suriye daha büyük bir tartışma konusudur; hızla değişen bir dünyada, aktivistlerin ve isyancıların kendi uğraşlarını tanıyacak ve yardıma gelecek bir ABD’yi düşledikleri bir dünyada, ABD kendine nasıl bir rol biçiyor? Brezilya ve Hindistan gibi yükselen demokrasiler bunu vaad edemez. Rusya ve Çin ise kesinlikle vaad edemez.
Beşşar Esed’in düşüşünü hızlandırma, yapılacak doğru bir şey olmanın yanı sıra, açıkça bizim kendi menfaatimizedir. İran-Suriye-Hizbullah ekseni bertaraf edilebilecektir. İran, Arap dünyasına her zamanki giriş noktası olmadan kendini çok zayıflamış bulacaktır. Hizbullah ise, askeri ve finansal destek kaynağı olan İran ve Suriye olmadığı için, zor duruma düşecektir. Demokratik bir Suriye ise ABD menfaatleriyle uyumlu hale gelecektir. Özgür bir seçim ortamında, İhvan-ı Müslimin’in oyların çoğunu toplama şansı olacaktır. Daha önce de yazdığım gibi, Suriye’deki İhvan-ı Müslimin, İran hegemonyasının bölgedeki en hiddetli karşıtlarından biri olmuştur.

Kısaca, idealler veyahut çıkarlar için, müdahale en güçlü opsiyondur. Askeri konuda uzman değilim ve askeri müdahalenin işe yarayacağını iddia edemem. Söz konusu olan tüm faktörleri göz önünde bulundurursak, bu bir karışıklığa da sebep olabilir, hatta durumu şu anda olduğundan daha kötü bir duruma getirebilir. 

Aslında, müdahale için henüz fazla erken olacağı iddiasının nedenleri çoktur (Michale Weinss bunları Dış İlişkiler adlı makalesinden çok güzel anlatmıştır). Fakat 1-2 ay sonra müdahale için artık erken olmayabilir. Uluslararası toplum, farklı askeri seçenekleri düşünmeye başlamalıdır –“güvenli bölgeler”  oluşturulması bunun en makul görünendir – ve hangisinin zarardan çok fayda vereceğine karar vermelidir.  Bu, 1 yıla yakındır beklendikten sonra yapılacak en doğru şeydir. Bu, aynı zamanda yapılması sorumluluk gereği olandır.

Shadi Hamid, Doha Araştırmalar Merkezi Müdürü ve Saban Ortadoğu Politik Enstitüsü uzmanı

ÖZGÜR KUDÜS'TE BULUŞMAK ÜZERE







| Yorum Yaz Yorumların Tamamı

Yorum : 6  
garip
28.04.2012, 20:56:13
Hz. Mevlananın, yunus emrenin deyimi ile hancı değil yocu olduğumuz bu dünyada hiç bir şey sebebsiz değildir. abd. ikiz kuleleri kendisi vurdu usame bin ladini işaret edip afganistanı işgal etti ama islamı batı her ne kadar kötü göstersede dünyada hızla yayılıyor bunlar islam düşmanı sarkozinin dediği gibi haçlı ordusuyuz diyorya türkiyede onların oyunlarına alet oluyor bizi ab. ye alacaklar cünkü eski hindistan gibi dogal yeraltı yer üstü zenginliğimiz var çünkü parayla din değiştiren müslümanlarımız var, çünkü abd. yönetiminde kurulan hükümetlerimiz var politikalarımız var. hz. Allah müslümanlarla kitabına sarılanlarla birlikte dilerim batı biran önce orta doğudan cıkar allah onlara bir dert versin bir birlerini parcalasınlar allah bütün orta doğuya sabır huzur versin.
muntakim
21.02.2012, 19:48:34
Bin yıllık ihanet geleneğiniz gereği baası savunuyorsunuz. Israilliler kadar zalim,gaddar ve bozguncu olduğunuzu bir kere daha isbat ettiniz. Ama iyi oldu. Bütün müslümanlar şimdi sizden nefret ediyor,çok iyi oldu.
mucahid_hattab
18.02.2012, 15:10:33
Selam hidayete tabi olanların üzerine olsun. Suriye olayında neden kafanız karıştı. Kalpleriniz karardı gözleriniz görmez kulaklarınız işitmez oldu. Ne o yoksa Vehn hastalığına mı yakalandınız. Zalim heryerde zalimdir 30 yıl öncede zalimdi şimdi de. İSrailin katlettikleri ile Esedin yaptıkları aynı değil mi. Birileri cıkmış ABD Batı politikası diye tutturmuş. Hayır bizler müslümanlar olarak ne ABD Batı nede Rusya yı istiyoruz Nede Zalim Suriye hükümetini. Birde anlamadığım Rusya yoksa müslüman mı oldu CECENİSTAN AFGANİSTAN hani buralardaa katliam yapanlar kimler di. Müslümanlar uyanın. Dosdoğru olun. Kendinize Kuran ve Sünnet aynasından bakın ve durşunuzu Düzeltin. Buradan Hep mazlum ümmetin Evlatların yanında Ne Batı Ne Doğu Sadece ve sadece Allah için LAİLAHEİLLALLAH bayrağını hakım kılmak için var olalım. Fiemanillah.
BURHAN GALYUNA DİKKAT
15.02.2012, 15:28:10
SURİYE MUHALEFETİNİN BAŞINDAKİLERİN SURİYEYİ AMERİKAN UŞAĞI YAPMAK İÇİN ÇIKARDIĞI BU FİTNENİN PEŞİNDEN GİTMEYİN YOKSA SİZDE DÖKÜLECEK MİLYONLARCA MÜSLÜMANIN KANINDAN SORUMLU OLURUSNUZ GÖZÜNÜZE BİR PERDE ÇEKİLMİ ZULÜM DİYORSUNUZ BAŞKA BİRŞEY GÖRMÜYORSUNUZ AFGANİSTANDAKİ ZULÜMDEN HABERİNİZ VAR MI KAFİRLERİN ŞERRİMDEN ALLAH BİZİ KORUSUN.
hasan
13.02.2012, 12:56:49
Suriye'de kafir rejimi değil Müslüman halkı koruyun.

Tabii müslümanlık iddianızda ciddiyseniz -ki kalplerde olanı ancak Allah bilir-.
Bu hain amerikalı mı ? !!!
13.02.2012, 00:21:29
Bu adam amerikalı mı, suudi amerikalı mı? Yoksa Kataramerikalı mı? Arapların adına mı konuşuyor, amerika adına mı. yoksa arabikamerikalılar adına mı ? Büyük ihtimalle araplaşmış dönmelerden biridir. Bu yazıyı islamcılara ithaf etmek lazım. Şu feraset ile fesad'ı esad ile karıştırıp amerikan çorbası içen arap-amerikano islamcılar. nevzuhur yeşilimtraklar yani. Bu arada suriye ihvanının dün olduğu gibi Mısır ihvanından ve islamın evrensel-ümmet çizgisinden ne kadar uzak olduğundan bu hainin çok emin olarak konuşması. Bu dönmenin Suriye ıhvanını amerikan menfaatlerinin sağlam bir partneri olarak görmesi feraset sahibi müslümnaların ne kadar doğru imani bir bakış açısına sahip olduklarını bir kez daha gözler önüne sermektedir. Bediüzzaman cephenizi şaşırırsanız bakın düşman nereye ateş ediyorsa orası sizin-iman cephenizdir. Düşmanın saldırdığı mevziye yardıma koşun der. Allah'ın izni ile mevzide olacağız.

Yorum Yaz Yorumların Tamamı

Demokrasiyi Anlamak
Nasıl Müslüman Olduğunu Hz. Fatıma Gününde Anlattı
Şeyh Mahir Hammud'dan Suriye Hutbesi
Mısır İhvanı Cumhurbaşkanlığı Projesini Açıkladı
"Küresel Ortak Söylem” Sempozyumu Sonuç Bildirgesi
Ahmet Faruk Ünsal'ın Sempozyum Açılış Konuşması
Adil Barış: Küresel Ortak Söylem Sempozyumu (foto)
Örs: İslamcılar NATO Çizgisinde Konumlandırıldı
28 Şubat: Yeni Türk-İsrail Ekseni'nin Ürünüdür
Tantik: Mezhep Savaşı Kumpaslarına Dikkat Edelim
SEYYİD ABBAS BELGESELİ 1 (TIKLA-İZLE)
Çok Okunanlar
EDİTÖR   
Editör Editör
Yusuf El Kardavi Haberinin Tekzibi Ve Velfecr'in Sorumluluğu...!
YAZARLAR   
Nureddin ŞİRİN Nureddin ŞİRİN
Muhammedi İslam İle Amerikancı İslam'da Yol Ayrımı
Abdulhelim ALMALI Abdulhelim ALMALI
“uludere'ye Akıtılan Gözyaşı, Pkk'ya Verilen Cansuyu“muş”dur!”
M. Selman KAYA M. Selman KAYA
Cezayir Halkının İradesinden Suriye Halkının İradesine..!
Mehmet GÖKTAŞ Mehmet GÖKTAŞ
Ey Azîz İstanbul, Ey Güzel İstanbul!
N. Mümine BUCAK N. Mümine BUCAK
İslami Cemiyet, İslami Cemaat
Mehmed AKİF Mehmed AKİF
Sen Yutkun Dur, Ağacan
Ömer Faruk GERGERLİOĞLU Ömer Faruk GERGERLİOĞLU
Nostaljilere, Önyargılara Dokunmak
Kadrican MENDİ Kadrican MENDİ
Bir Dönüşümün İbretlik Hikayesi
Tevfik UĞUR Tevfik UĞUR
Hür Müslüman Halkın İradesi Ne Demektir?
Beytullah Emrah ÖNCE Beytullah Emrah ÖNCE
İstanbul İslamcılığı Düşerken
Mücahid ULUDAĞ Mücahid ULUDAĞ
Tanık Olma İçin
Av. Gürkan BİÇEN Av. Gürkan BİÇEN
Siyonistler Daha Mı Mübarek?
Hüseyin TAŞ Hüseyin TAŞ
Mezhepçi Olmamak
İbrahim KARAMAN İbrahim KARAMAN
Hizbullah'ın Suçu
Ayhan DEMİR Ayhan DEMİR
CHP, Saraybosna'ya Taşınsın
Vehbi CAMGÖZ Vehbi CAMGÖZ
Bu Sene Bir Mayıs Bir Başka Olacak...!
Ramazan DEVECİ Ramazan DEVECİ
Müslümanların Suriye İmtihanı
Çiğdem TOPÇUOĞLU Çiğdem TOPÇUOĞLU
Hükümet Hükümsüzdür
Hüseyin BELGİ Hüseyin BELGİ
Suriye Üzerinden İrana Karşı Yürütülen Psikolojik Savaş
M. Şakir KOÇER M. Şakir KOÇER
Tarihsel Günahlarımızın Cezasını Çekiyoruz
M. Necip YAVUZER M. Necip YAVUZER
İslam Ümmeti'nin Yetimleri Kürtlerin Peygamber Aşkı
Kerem ÖZBAY Kerem ÖZBAY
Almanya'nın Korku Duvarı Siyonizm
Zeki KAYA Zeki KAYA
Nerede Filistin Dostları..!
Ahmet ÖRS Ahmet ÖRS
Oyun Kurucunun Yanına Yerleşen Kim? Kim Kimi Yargılıyor?
Uzeyir YİĞİT Uzeyir YİĞİT
Birinci Yılında Suriye Olayları ve Türkiye İzdüşümü
Muhammed HAKLI Muhammed HAKLI
Yaşasın İsrail İmparatorluğu..!
İbrahim KÜÇÜK İbrahim KÜÇÜK
Fasığın Her Haberi Batıl Mıdır ?
Nigar GÜMRÜKÇÜOĞLU Nigar GÜMRÜKÇÜOĞLU
Cami Geleneği ve Diyanet
Ali AMMAR Ali AMMAR
One Minute..! Şehid Furkan'ın Şehrine Siyonistler Giremez...!
Emel MÜMİNOĞLU Emel MÜMİNOĞLU
İran İçin Yine Mi Bahane?
Serdar DUMAN Serdar DUMAN
Sen Merak Etme Büyük Şeytan; Biz “Önceliklerimiz”i İyi Biliriz..!
Sevda Nur YAĞMUR Sevda Nur YAĞMUR
Kuzuluk Notları
Mikail Mikail
Kanadımız Kırık Şimdi
Ahmet HATİP Ahmet HATİP
Esrar-ı Derun
Atasoy MÜFTÜOĞLU Atasoy MÜFTÜOĞLU
Direnişin Onuru
Ramin BAYRAMOV Ramin BAYRAMOV
Dünya'da ve Türkiye'de Masonlar
Copyright © 2012 velfecr IE 7+ // Firefox 3+
[ 1024 x 768 ] // Macromedia Flash
Kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. // Tasarım ve Kodlama artiweb